Haláleseti teendők
Önnek egyetlen lényeges dolga van, mielőbb felvenni munkatársunkkal a kapcsolatot! Miért fontos az, hogy a lehető leghamarabb tudomást szerezzünk a bekövetkezett halálesetről?
Azért, hogy azokat a költségeket, melyek az Ön pénztárcáját terhelnék teljesen feleslegesen, minimalizálni tudjuk. Nem mindegy, melyik temetkezési cég szállítja el az elhunytat lakásról, nem mindegy, milyen szolgáltatásokat kíván igénybe venni a kórház patológiai osztályán, nem mindegy az sem, hogy a temetőben milyen szolgáltatásokat szeretne megrendelni, és egyáltalán nem mindegy az sem, hogy egyáltalán milyen költségek terhelik Önt, mint temettetőt. Mi tudjuk és csakis és kizárólag azokat a díjakat fizetjük ki, melyek szükségesek és Önt terhelik.
Cégünk teljes körűen elintézi a haláleset bekövetkezte utáni teendőket. Kezdve a kórházi ügyintézéstől, a halotti anyakönyvi kivonat beszerzésén át, az esetleges hamvasztási engedély beszerzéséig.
Egészségügyi intézményben bekövetkezett halálozás esetén
Az elhalálozás helye szerinti osztályt (belgyógyászat, kardiológia, neurológia, stb.) szükséges felkeresnie. Itt kapja meg az elhunyt személyes tárgyait, személyi igazolványát és a zárójelentést. Ha a boncolás mellőzését szeretné kérni, ezen az osztályon kell kitöltenie a kórház által alkalmazott formanyomtatványt.
Már az is előrébb viszi az ügyintézést, ha telefonon kér segítséget munkatársunktól.
Lakáson történt halálozás esetén
Ha a halál tényét megállapító orvos nem tudja egyértelműen megállapítani a halál okát, akkor kórboncolásra beszállíttatja az elhunytat a területileg illetékes egészségügyi intézménybe. Ez az intézmény általában a legközelebbi kórház. Ilyen esetben az orvos intézkedik a holttest szállításáról, vagyis ő hívja telefonon az ügyeletes temetkezési céget a halott szállítás lebonyolítása miatt. Ebben az esetben Önnek semmilyen anyagi kötelezettsége nincs a szállítási díjat illetően, hiszen nem Ön kezdeményezte ezt az eljárást.
Viszont a boncolás megtörténte után az elhunyt hűtési díja és ha igény van rá öltöztetési díja már a temettetőt terheli. Ezért is fontos, hogy a kórházzal a kapcsolat felvétel időben történjen, és a szükséges intézkedések megtörténjenek.
Ha az orvos megállapította a halál okát, akkor intézkedhet az elhunyt elszállításáról, de köteles a hozzátartozó beleegyezését kérni a szolgáltatást elvégző temetkezési cég megbízását illetően.
Közterületen bekövetkezett halálozás esetén
Ebben az esetben a Rendőrség gondoskodik az elhunyt elszállításáról. A szállítás helye attól függ, hogy a halottvizsgálatot végzo orvos meg tudja-e állapítani a halál okát és ki tudja-e zárni az idegenkezűséget. Ezen tények birtokában rendelik el szállítást halottasházba, kórházba vagy igazságügyi intézménybe. Ha a halálozást hatósági eljárás keretében vizsgálja tovább a Rendőrség, úgy a temetés későbbi lebonyolításához szükséges lesz beszerezni a Rendőrségtől az úgynevezett temetési engedélyt. Természetesen cégünk ezt az iratot is beszerzi, hogy Önt megkíméljük az időrabló ügyintézéstől.
Külföldön történt halálozás esetén
Ha a haláleset külföldön következik be, úgy speciális engedélyekre is szükség lesz az elhunyt holttestének Magyarországra történő szállításának megszervezése során. Különböző dokumentumokra van szükség más-más országokban történő ügyintézés során, de az általánosságban elmondható, hogy a halotti anyakönyvi kivonat és a helyi tisztiorvosi szolgálat engedélye nélkülözhetetlen a hazaszállítás megkezdéséhez, illetve a magyarországi konzulátus szállítási engedélyét is be kell még szerezni. Vannak további nehezítések mediterrán államokban úgy, mint balzsamozási igazolás beszerzése, helyi hatóságok (rendőrség, ügyészség) engedélyének megléte, kórházi vagy temetkezési költségek előre történő kifizetése és szállítást végző magyar temetkezési cég regisztrációjának érvényessége az adott országba.
Cégünk tökéletesen felkészült a fent felsorolt ügyintézések elvégzésére, így garanciával vállaljuk az elhunyt rövid időn belüli hazaszállítását a költségek lehető legnagyobb mértékű leszorítása mellett.
Szükséges okiratrok
Az elhunyt halotti anyakönyvi kivonatának beszerzéséhez az alábbi dokumentumokra van szükség:
- Az elhunyt személyazonossági igazolványa és lakcímkártyája, külföldi állampolgár esetén útlevele
- Az elhunyt születési anyakönyvi kivonata
- Ha az elhunyt házas, akkor a házassági anyakönyvi kivonata
- Ha az elhunyt elvált, akkor a válás tényét igazoló bírósági végzés
- Ha az elhunyt özvegy, akkor a házastárs halotti anyakönyvi kivonata
- Az orvos által kiállított Halottvizsgálati Bizonyítvány és statisztikai lap
Továbbá a meglévő sírhelybe történő temetésekhez, illetve hamvak elhelyezéséhez az alábbi dokumentumokra, adatokra lehet szükség:
Meglévő sírhely, urnafülke esetén a sírhely száma és a sírba temetett elhunyt neve, a temetés időpontja
Ha az elhunyt nyugdíjas volt, akkor a hozzátartozóknak könnyebbséget jelent – mivel munkatársaink lejelentik a Nyugdíjfolyósító Intézet felé a halálesetet – ha a temetés megrendelésekor magukkal hozzák, a Nyugdíjas igazolványt, ami tartalmazza a nyugdíjas törzsszámot
Esetlegesen ha a fent felsorolt dokumentumok közül bármelyik hiányzik, cégünk rövid határidővel beszerzi azt